Vacature Fiscalist Inkomensheffing

Fiscalist Inkomensheffing in Emmen

  • Reageer t/m 25 maart 2024

Verantwoordelijk voor het juist en volledig behandelen van aangiften binnen de fiscale wet- en regelgeving. Samen met collega's werk jij als fiscalist inkomensheffing aan een juiste fiscale behandeling van ondernemingen. Jij bent in jouw element met het behandelen van (zeer) complexe dossiers, aangiften en bezwaar- en/of verzoekschriften.

  • Master-doctoraal
  • 32-36 uur
  • Fiscaal
  • € 3.662,- / € 7.094,- bruto p.m.
  • Emmen

  • Reageer t/m 25 maart 2024

Dit doe je bij de Belastingdienst

Je voert vooroverleg en eventueel beroepsprocedures op het gebied van de inkomensheffing. Uiteraard ga je daarover met ondernemers en hun adviseurs in gesprek en komt zo tot een standpuntbepaling. Hierbij heb je ook oog voor de andere vakgebieden. Dit doe je in samenwerking met collega's, vaktechnisch adviseurs en de vaktechnisch coördinator.

Je hebt oog voor kwaliteit en bewaakt jouw werkzaamheden. Zo realiseer je de overeengekomen (team)doelstellingen met in achtneming van de menselijke maat. Aangezien de Belastingdienst graag de compliance van burgers en bedrijven bevordert, staan transparantie, samenwerking en vertrouwen daarin centraal.

Een bijzondere baan, omdat...

  • Je de werkzaamheden uitvoert in teams met één of meer verschillende belastingmiddelen
  • Je jouw communicatieve vaardigheden volledig kunt benutten en ook je oplossingsgerichte handelen tot z'n recht komt.
  • Je alle ruimte en mogelijkheden krijgt voor je verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling.

'' Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk, doordat geen enkele dag hetzelfde is. De diversiteit qua werkzaamheden maakt mijn functie zeer aantrekkelijk. Zo mag ik fungeren als vraagbaak, kan ik puzzelen met de fiscale wet- en regelgeving en mag ik namens de Belastingdienst procederen. Iedere casus is uniek en de complexiteit verschilt per casus. Er is voldoende uitdaging, zolang je je kansen maar pakt. Zowel op fiscaal als op communicatief gebied ben je nooit uitgeleerd !''' Fatma, Fiscalist Inkomensheffing.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt wo- werk- en -denkniveau.
  • Je hebt uitstekende en actuele kennis van de inkomensheffing.
  • Je communiceert, zowel mondeling als schriftelijk, zorgvuldig en in goed Nederlands.

Jouw competenties

  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Besluiten nemen
  • Zelfontwikkeling

  • De directie Midden- en Kleinbedrijf (MKB) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van circa 3,1 miljoen verschillende zaken die vallen onder de noemer midden- en kleinbedrijf. Dit zijn 1,6 miljoen ondernemers, 300.000 stichtingen en verenigingen en de groeiende groep van 1,2 miljoen particulieren (bijvoorbeeld zonnepaneelhouders). De directie MKB levert een bijdrage aan de missie van de Belastingdienst en geeft op de volgende manieren invulling aan de uitvoerings- en toezichtstrategie van de Belastingdienst:

    • Snelle, betrouwbare en zorgvuldige behandeling
    • Deskundige en persoonlijke ondersteuning
    • Effectief toezicht en fraudebestrijding
    • Wendbare en toekomstbestendige organisatie

    De directie MKB streeft ernaar dat bedrijven bereid zijn uit zichzelf fiscale regels na te leven, zonder dwingende acties van de Belastingdienst. De directie MKB is binnen de Belastingdienst verantwoordelijk voor de uitvoering van de integrale overheidssamenwerking, met o.a. gemeenten, het Openbaar Ministerie en de politie. Daarnaast voert de directie werkzaamheden uit voor de gehele Belastingdienst, bijvoorbeeld op het gebied van deurwaarderij en waardeonderzoek. Ook het toezicht door middel van controle op de belangrijkste belastingwetten en processen, zoals de Inkomensheffing (winst en niet-winst), Loonheffing, Omzetbelasting en Vennootschapsbelasting. Daarnaast is de invordering van verschuldigde belastingen een belangrijk onderdeel van het werk.

    Er werken ongeveer 7.000 medewerkers binnen de directie MKB.

  • Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
    Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    Op 11 en 12 april vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau.

    De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

Neem contact op met Linda Dijkema, Adviseur werving en selectie

  • Contact via Whatsapp:

Neem contact op met , Teamleider

  • Contact via Whatsapp:

  • Schaal 11, schaal 12, schaal 13

  • Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.

  • Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

    De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

    Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.



Functie:fiscalist inkomensheffing
Startdatum:06-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:3662 – 7094
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Belastingdienst via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Emmenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de emmenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Emmen
  2. Fiscalist Inkomensheffing Belastingdienst 06-03-2024

Bekijk ook andere vacatures