Bij de Belastingdienst zetten we ons in voor een financieel gezond Nederland, onder meer door het innen van belastingen en premies bij ondernemers. Een mooie missie, waar jij als heffingsmedewerker voor kantoor Emmen, soms in nauwe samenwerking met collegae uit Groningen, volop aan bijdraagt. Jij zorgt mede voor dat het proces omzetbelasting op rolletjes loopt.
De Belastingdienst in Emmen heeft haar kantoor aan het Bendienplein 7 te Emmen. Het aantal collegae die momenteel in Emmen in de heffing omzetbelasting werkzaam zijn, is 23.
Dit doe je bij de Belastingdienst
Jij bent verantwoordelijk voor de juiste en volledige behandeling van aangiften binnen de fiscale wet- en regelgeving. Zo voer je toezicht uit op aangiften en behandel je bezwaar- en verzoekschriften die betrekking hebben op de omzetbelasting. Daarbij werk je intensief samen met je collega's, óók van andere belastingmiddelen, aan de juiste fiscale behandeling van ondernemingen. Hiervoor heb je ook contact met ondernemers en hun adviseurs, zowel mondeling als schriftelijk. Continu heb je oog voor de kwaliteit en bewaak je de resultaten van je werk. Zo realiseer je de overeengekomen teamdoelstellingen, waarbij je de menselijke maat in acht neemt.
Je verricht je werkzaamheden binnen het aangifteproces op basis van vooraf bepaalde risico's en relevante kenmerken. Geselecteerde aangiften bekijk je nader en neem je in behandeling met behulp van daartoe ingerichte applicaties. Je raakt daarmee een belangrijk deel van het toezichtwerk van de Belastingdienst: de beoordeling op juistheid van de ingediende aangiften op basis van de onderliggende facturen en gegevens. Jij geeft invulling aan de standpuntbepaling door de Belastingdienst, in samenwerking met je collega's, vaktechnische adviseurs en de vaktechnische coördinator.
Het werk is divers, waardoor mijn dagen afwisselend zijn. Ook werk ik met enthousiaste collega's die me graag helpen en kom ik dagelijks met veel mensen in contact. En niet te vergeten: ik krijg alle ruimte om verantwoordelijkheden op te pakken en mezelf te ontwikkelen."
De afdeling - Directie Midden- en Kleinbedrijf
De directie Midden- en Kleinbedrijf (MKB) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van circa 3,1 miljoen verschillende zaken die vallen onder de noemer midden- en kleinbedrijf. Dit zijn 1,6 miljoen ondernemers, 300.000 stichtingen en verenigingen en de groeiende groep van 1,2 miljoen particulieren (bijvoorbeeld zonnepaneelhouders). De directie MKB levert een bijdrage aan de missie van de Belastingdienst en geeft op de volgende manieren invulling aan de uitvoerings- en toezichtstrategie van de Belastingdienst:
De directie MKB streeft ernaar dat bedrijven bereid zijn uit zichzelf fiscale regels na te leven, zonder dwingende acties van de Belastingdienst. De directie MKB is binnen de Belastingdienst verantwoordelijk voor de uitvoering van de integrale overheidssamenwerking, met o.a. gemeenten, het Openbaar Ministerie en de politie. Daarnaast voert de directie werkzaamheden uit voor de gehele Belastingdienst, bijvoorbeeld op het gebied van deurwaarderij en waarde onderzoek. Ook het toezicht door middel van controle op de belangrijkste belastingwetten en processen, zoals de Inkomensheffing (winst en niet-winst), Loonheffing, Omzetbelasting en Vennootschapsbelasting. Daarnaast is de invordering van verschuldigde belastingen een belangrijk onderdeel van het werk.
Er werken ongeveer 7.000 medewerkers binnen de directie MKB. Zij werken vanuit 20 locaties in het land. Emmen en Groningen werken in de heffing omzetbelasting nauw samen. Er zijn een 60tal medewerkers op deze kantoren in de heffing Omzetbelasting werkzaam.
Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.
Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau.
De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren.
Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.
Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.
Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.
Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen.
Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.
Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.
We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.
Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.
Neem contact op met Hendrik van Nieuwkoop - Adviseur werving & selectie
Neem contact op met - Teamleider OB
Schaal 7, schaal 8, schaal 9
Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.
Bepaalde tijd, voorafgaand aan onbepaalde tijd
Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.
Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.
Functie: | heffingsmedewerker omzetbelasting |
Startdatum: | 10-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | MBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 2734 – 4440 |
Uren per week: | 32 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Belastingdienst via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Emmenkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de emmenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Emmen via Emmenkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Emmenkrant.nl.
© Emmenkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.
Laatste blogs